Nieuws


Ik wil nog veel meer zien: oudere berichten of naar de kantine

maart 2018 - Tewaterlating bij IHC Kinderdijk

Na een week uitstel vanwege de zeer lage waterstand,  verzorgen we vandaag de tewaterlating van een zuiger bij IHC Kinderdijk. Naast sleepboten is ook ons werkvaartuig “Neeltje” aanwezig om hand- en spandiensten te verrichten

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

februari 2018 - Spuds voor IHC Kinderdijk oprijden

Bij IHC Kinderdijk worden in collegiale samenwerking met Sarens 2 stukken van respectievelijk 90 en 160 ton aan boord gereden met SPMT’s en vervolgens afgezet op onderstoppingen op het ponton. Wij zorgen voor een stabiliteits/ballastplan om de operatie goed te laten verlopen.
Het betreft een Main spud en auxiliary spud tbv een zuiger. Het transport ligt tijdelijk bij onze werf in afwachting van aanlevering in Rotterdam langszij zeeschip.

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

februari 2018 - 18010 - secties

Sectie van Rotterdam naar Papendrecht onder stralende zon, maar met snijdend koude oostenwind als voorbode van ijspret???

Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

januari 2018 - 17075 - Railframe tbv NMS system IHC IQIP lossen

Railframe wordt gelost in Eemshaven, Groningen. Dit project deden we voor Zwijnenburg. Het railframe is een onderdeel voor het NMS (noise mitigation system), ontwikkeld door IHCIQIP voor de offshore.  Na lossing brengt de Lekstroom 1 het ponton weer terug naar Lekkerkerk. Niet over zee, maar via de binnenwateren.

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

januari 2018 - 17075 - Base frame over zee naar Delfzijl

Het baseframe, wat we vervoeren voor #Zwijnenburg, is dinsdag vertrokken vanaf onze thuisbasis, gesleept door de En Avant 9. De Lekstroom 5 verleende assistentie tot Hoek van Holland. Na een rustige zeereis is de sleep aangekomen in de Eemsmond en daar opgevangen door de Lekstroom 1 Lossing in Delfzijl vindt eerdaags plaats.

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

januari 2018 - 17075 - Base-Frame

We laden een zogenaamd base frame tbv de offshore. Eerst de drijvende bok Matador assisteren in de Sliksloot waarna het frame opgehesen kan worden. Daarna met het frame in de takels naar Zwijnenburg in Capelle, waar het frame gelost wordt op een zeeponton. Vervolgens wordt de lading zeevast gezet. Volgende week zeetransport als het weer het toelaat.

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

januari 2015 - Nieuwjaarsduik 2015

Wij wensen iedereen een voortvarend 2015!

Voor meer fotos van de Lekkerkerkerkse Nieuwjaarsduik kijk je op:

http://www.lekstroom.nl/temp/fotodump/2015/nieuwjaarsduik%202015/

Klik om de foto te vergroten...

januari 2014 - 14011

We stellen het ponton "Christina" beschikbaar tbv werkzaamheden aan de hefbrug in Alphen aan de Rijn. Op ons terrein wordt met behulp van onze ro-ro kleppen een mobiele kraan aan boord gereden van het ponton, waarna de "Lekstroom 5" ermee naar Alphen vaart.

Klik om de foto te vergroten...

januari 2014 - 14010 - zuigertje

Voor IHC vervoeren we één van de kleinste zuigertjes die ze ooit bouwden. Normaal gesproken wordt een zuiger op eigen kiel versleept, maar nu werd toch maar gekozen voor vervoer op een ponton. Het zuigertje wordt aangeleverd in Rotterdam en zal in Zuid Amerika ingezet gaan worden.

Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

januari 2014 - 14005 - funderingswerkzaamheden

De Lekstroom 5 is met de pontons WD Sr 7 en WD Sr 9 onderweg naar Lambersart in Noord Frankrijk. Daar worden de pontons aan elkaar gekoppeld tot een platform van 40 x 14 meter ten behoeve van funderingswerkzaamheden ter plaatse.

Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten... Klik om de foto te vergroten...
Klik om de foto te vergroten...

klik hier voor meer nieuws